A Mennyország kapuja (1980)

A Mennyország kapuja (1980)

A Mennyország kapuja egy epikus western film, mely a XIX. századi Amerikában játszódik. A történet középpontjában egy gazdag földbirtokos és egy csendes cowboy áll, akik szerelmi háromszögbe keverednek egy gyönyörű nő miatt. Az események során súlyos konfliktusok alakulnak ki a telepesek és az őslakos indiánok között, ami végül véres összecsapásba torkollik. A film lenyűgöző látványvilága és mély karakterei garantáltan magával ragadják majd a nézőket.

Eredeti cím: Heaven’s Gate

Típus: Dráma, Western

Rendező: Len Wiseman, Brad Martin, Sam Harris, Misha Bukowski,

Író: Len Wiseman, Kevin Grevioux, Danny McBride, Monica Sandstede,

Zene: Scott Martin Gershin, Marco Beltrami, Bryan Bowen, Ron Bedrosian, James Moriana, Brian McNelis, John T. Cucci, Larry Kemp, Daniel S. Irwin, Trevor Ward, Denise Okimoto, Patrick Cusack, David Husby, Charles O’Shea, Tim Webb, Julio Carmona,

Szereplők: James Averill (Kris Kristofferson), Nathan D. Champion (Christopher Walken), Billy Irvine (John Hurt), Frank Canton (Sam Waterston), Mr. Eggleston (Brad Dourif), Ella Watson (Isabelle Huppert), The Reverend Doctor (Joseph Cotten), John L. Bridges (Jeff Bridges), Major Wolcott (Ronnie Hawkins), Mayor Charlie Lezak (Paul Koslo), Trapper Fred (Geoffrey Lewis), Cully (Richard Masur), Beautiful girl (Rosie Vela), Nell (Mary Catherine Wright), Small man (Nicholas Woodeson), Big man (Stefan Shcherby), Photographer (Waldemar Kalinowski), Captain Minardi (Terry O’Quinn),

Játékidő: 217 perc

A Mennyország kapuja tartalma:

Képzeljünk el egy lenyűgöző, de zavaros korabeli Amerikát, ahol a törvény és a káosz közötti határ folyamatosan elmosódik. A „Mennyország kapuja” az úttörők és az emberek közötti összecsapásokat, a szenvedélyeket és a háborúságot festi le egy korszakban, amikor az Új Világ még mindig formálódott. Egy rendkívüli filmélmény, amely a vizuális grandiózusságát a mély emberi drámával ötvözi.

A film a 19. század végén, Wyomig államban játszódik, az Egyesült Államok nyugati határainál. A történet középpontjában a gazdag földbirtokosok és a bevándorló kelet-európai földművesek közötti feszültség áll. Ezek az összecsapások gyakran erőszakosak, és olyan szintű konfliktusokhoz vezetnek, amelyek a teljes államot fenyegetik.

James Averill (Kris Kristofferson) a körzeti seriff, aki közvetlen kapcsolatba kerül ezzel az összecsapással. A főként vagyonos angol és ír terjeszkedők, akik megpróbálnak minden áron megszabadulni a szegény kelet-európai bevándorlóktól, egy listát készítenek, amelyen azok a nevek szerepelnek, akiket ki akarnak iktatni.

Miközben Averill próbálja megvédeni a bevándorlókat, a szerelmét, Ellát (Isabelle Huppert), a helyi bordélyház tulajdonosát, Nathan D. Champion (Christopher Walken), egy bérgyilkos is megkörnyékezi, aki a földbirtokosok zsebében van.

A „Mennyország kapuja” egy olyan epikus film, amely a nyugati filmek és a történelmi drámák műfajának határait feszegeti. A film rendezője, Michael Cimino, rendkívüli vizuális stílust alkalmazott, amely minden képkockán átjárja a nézőt. A részletek iránti szenvedély, a lenyűgöző tájakkal teli panorámaképek és a mély karakterábrázolások mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a filmet igazi művészeti alkotásként is megítéljük.

Miközben a film alapvetően egy konfliktusról szól, amely a gazdagok és a szegények között robban, sokkal több mint egy egyszerű „jók kontra rosszak” történet. A karakterek mélységei és motivációik azok, amelyek igazán életre keltik a történetet.

Érdekesség a filmről

A „Mennyország kapuja” hírhedten vált ismertté a hollywoodi filmgyártás egyik legnagyobb pénzügyi bukásaként, amely szinte csődbe juttatta a United Artists stúdiót. A film eredeti bemutatása után a kritikusok és a közönség is elutasította, és a film csak a költségvetésének töredékét hozta vissza. Azonban az évek során a kritikusok és a filmrajongók újraértékelték a filmet, és ma már sokan művészi mesterműként tekintenek rá. Emellett a film szereplőgárdája, amelyben olyan nevek szerepelnek, mint Kris Kristofferson, Christopher Walken és Isabelle Huppert, tovább növeli a film kulturális jelentőségét.